0 Deljenj 377 Ogledov

(NEZASLIŠAN ŠKANDAL!) Nova 24TV in RTVS sta prvi in največji tarči »svobodnjakov«

24. November, 2022 13:35
377 Ogledov

Po Golobovem prevzemu oblasti je absurdna vojna levičarjev proti vsemu, kar ne sodi v njihovo sprevrženo agendo, svoje zobe pokazala posebno na področju medijev. Ne samo da je njihov glavni cilj popolno prevzetje javne RTVS, s svojimi servilnimi novinarskimi aparatčiki so se podlo lotili tudi desnih medijev. Posebna tarča je Nova24TV in njen direktor ter večinski lastnik Boris Tomašič.

Brez velikih besed: Zdajšnja slovenska politika v domači medijski krajini dobesedno ne prenese in ne dovoli desnosredinsko usmerjenih medijev. Zato se poslužuje vseh vrst udarcev, da nas onemogoči. Poleg tega se na vseh ravneh, odkritih in prikritih, dogaja hud aktivizem za popoln prevzem javne RTV Slovenija.

A dokler so glavni vojskovodje proti desnim medijem zapriseženi levo usmerjeni novinarji, njihovo delovanje skoraj lahko razumemo, ko pa z najbolj nepredvideno in podlo taktiko posežejo tisti, ki so nekoč zastopali desnosredinske vrednote, postane zadeva domala sprevržena.

Tako so se tudi pri tedniku Reporter, nekdaj ugledni reviji, ki pa je po prevzemu medijskega tajkuna Martina Odlazka postala antiJanša revija, lotili medija Nova24TV. Sedaj jih namreč zanima, kdo na Nova24TV oglašuje. Z novinarskim vprašanjem so se obrnili na Pošto Slovenije; zanimalo jih je, kdaj bodo prekinili oglaševanje na naši televiziji. Razlog za prekinitev naj bi bil – po mnenju pisca vprašanj, novinarja Igorja Kršinarja – »nezaslišan škandal«, ki naj bi se v začetku meseca zgodil v oddaji Kdo vam laže.

»Škandal« je ustvarila »neodvisna« novinarka RTV Slovenija, sedaj poslanka Gibanja Svoboda Mojca Šetinc Pašek, ki je del posnetka oddaje predvajala v državnem zboru (DZ) in ob tem »pretresla« Urško Klakočar Zupančič, da je z dramaturškim vložkom za 15 minut prekinila sejo.

 

Zrežiran škandal v DZ RS

 

Medtem ko se vladna koalicija utrjuje na oblasti, poskuša na vse načine diskvalificirati opozicijo in ves živelj, ki jo podpira. Sedanji predsednik vlade Robert Golob je že pred volitvami označil desno politiko za fašistično in napovedal, da bo obračunal z mediji, ki niso pristransko levi. Med razpravo konec junija, pred ustanovitvijo nove preiskovalne komisije DZ, ki bo preiskovala »politično odgovornost nosilcev javnih funkcij zaradi suma nezakonitega financiranja kampanje strank za zadnje volitve v DZ preko delovanja izdajateljev medijev v lasti ali delni lasti oziroma z vplivom političnih strank, članov organov strank in izdajateljev medijev v lasti subjektov iz tujine«, se je zgodil nesramen precedens v političnem obračunavanju z desnico.

Pobudnica za ustanovitev te komisije, ki bo, tako so še pojasnili, med drugim preiskovala okoliščine pri financiranju poslovanja družb NovaTV24.si, Nova hiša, Nova obzorja Založništvo in TVAdria in ali je pri tem prišlo do nezakonitega financiranja stranke SDS iz tujine, Mojca Šetinc Pašek je sredi razprave predvajala posnetek klica nekega gledalca v oddajo na Nova24TV. Ta je izražal ogorčenje nad dogajanjem v državi in delom vladne koalicije in izjavil, naj ljudje ne predajo orožja, če ga imajo. Dodal je, naj si orožje nabavijo, če ga še nimajo. No, po predvajanju tega posnetka je predsednica DZ Urška Klakočar Zupančič v zaigranem ogorčenju prekinila sejo za 15 minut. V državnem zboru ni bilo niti enega poslanca, ki bi protestiral zoper tak način diskreditiranja medija in voditelja oddaje, in to med ustanavljanjem komisije, ki bo ta medij poskušala dokončno uničiti. »Manever vladajoče koalicije, ki je bil očitno zrežiran, je torej v tej fazi uspel,« ocenjuje poslanec SDS Davorin Kopše.

V SDS ocenjujejo, da gre pri odreditvi preiskovalne komisije za zastraševanje »nepravih« medijev in posameznih direktorjev državnih podjetij. Izrazili so bojazen, da gre za napoved vsem novim in neodvisnim medijem, da jih bodo uničili, če ne bodo delali po nareku levo usmerjene politike in gospodarstva. »Zahteva koalicije je v smislu lova na čarovnice,« so ocenili. Komisijo bo vodila Šetinc Paškova.

 

Za kaj je v resnici šlo?

 

Razburjenje Šetinc Paškove je sprožil klicatelj v eni od torkovih oddaj na Nova24TV Kdo vam laže, ki je tako komentiral aktualne politične zadeve v Sloveniji: »Ob tej naši bedasti vladi, ki jo imamo sedaj, jaz ne vidim drugega, kot da Slovenija nima več imena ‘Naša država Slovenija’, zdaj imamo novo ime – ‘Socialistična zveza delovnega ljudstva’. Jaz ne vem, kaj je to. Borba za Slovenijo se bo sedaj ponovila. Pozivam vse Slovence, da se pripravijo za boj, da nazaj dobimo Slovenijo. Tisti, ki imate orožje doma, ga ne predajte nazaj policiji. Tisti, ki ga nimamo, si ga bomo nabavili, da se obračunamo. Ker tukaj drugega ni. Ker sila zahteva silo.«

Voditelj oddaje Boris Tomašič mu je odgovoril: »Jaz sem že pred časom rekel: prišli so s krvjo na oblast, očitno bodo z oblasti samo na silo šli. Bojim se, da bo to res. Drugače, vidite, kaj delajo, da nas bodo podjarmili in ni zastonj Cankar pisal, da smo hlapci, če bomo to dovolili.« Nato je pozval k spremembam na bolje.

Po oddaji in pogromu Šetinc Paškove nanjo v DZ je Tomašič pojasnil, da nikoli ni pozival k nasilju, vedno je zagovarjal nasprotna stališča. Vse drugačne interpretacije so zlonamerne in so jih po njegovem sprožili svobodnjaki, ker se bojijo nezadovoljstva in mirnih shodov. »Zato me skušajo utišati. Ne bo jim uspelo.« Dodal je še, da je zanimivo, kdo vse se je prepoznal v izjavi, da so prišli s krvjo na oblast. V Gibanju Svoboda so si torej dovolili direktno napasti enega redkih resnično svobodnih medijev v Sloveniji.

»Lahko menimo, da so bile besede njegovega občinstva mestoma robate in direktne, mestoma žaljive in prostaške. Ampak ljudje so povedali, kar si v resnici mislijo, Boris Tomašič pa ni človek, ki bi jim to onemogočil. Zakaj neki? Direktne, žaljive in prostaške besede so del svobode govora kot človekove svoboščine in pravice, po drugi strani pa biti neužaljen ni človekova pravica,« so posnetek komentirali na portalu Demokracije Kavarna Hayek in nadaljevali: »To je nekaj, kar je levičarjem še danes nerazumljivo. Za kar zagotovo ni kriva Nova24TV. O tistem očitku, da je pozival k nasilju in uporu, ne bomo izgubljali besed. Vsak računalniško pismen človek lahko hitro po spletu poišče ‘protestniški besednjak’ v času Janševe vlade; lahko bo prebral ali slišal, kaj v resnici pomenita hujskaštvo in nasilje (celo v materializirani obliki). Ampak komu mar.«

Po tem zrežiranem škandalu je omenjeno oddajo Kdo vam laže, njenega voditelja Borisa Tomašiča s pomočjo Odlazkovega »pisuna« Igorja Kršinarja (kot ga imenujejo kritični opazovalci) pod drobnogled vzelo pristojno tožilstvo, ki na osnovi njegovih novinarskih vprašanj (ta po pravilih postanejo prijava) zdaj obravnava izjavo v oddaji Kdo vam laže. Inšpekcijski postopek je uvedla tudi agencija za telekomunikacijska omrežja in storitve (Akos).

 

»Potop« RTV po nujnem postopku

 

Hkrati se tudi na javni RTV Slovenija dogaja pogrom nad vodstvom in programskim svetom, ki sta bila imenovana v času Janševe vlade in se trudita pluralizirati javno RTVS. Da bi ju odstavili in to preprečili, se, kot spremljamo že dlje časa, aktivirajo vsi »njihovi« sindikati (pozor: ne gre za tri sindikate, pač pa za enega, poklicnega – novinarskega SNS, znotraj katerega je organizirana koordinacija KNS in društva DNS z istim naslovom sedeža – z namenom ustvarjanja vtisa večjih razsežnosti, kot v resnici so) z nemogočimi zahtevami po odstopu vodilnih, v bran oddaji Studio City in še kaj. Vendar deluje znotraj RTVS tudi Sindikat delavcev radiodifuzije Slovenije, ki pa ne podpira obravnave in sprejetja sprememb zakona o RTVS po hitrem postopku, nam je dejal njegov predsednik Tom Zalaznik.

Vlada pa je predlagala, kar je sicer v DZ spomladi predlagala že Mojca Šetinc Pašek (GS), a jo je sedaj s pobudo prehitela kulturna ministrica Asta Vrečko (Levica), da bo DZ kar po nujnem postopku spremenil zakon o RTV, s čimer bodo lahko odstavili generalnega direktorja RTV Slovenija, direktorja televizije, direktorja radia ter celoten programski in nadzorni vrh RTVS. Seveda ima o hitremu postopku sprejemanja novega zakona o RTVS vsak pameten državljan (kaj šele pravnik) povsem realno mnenje. Saj poslovnik DZ  določa, da »lahko vlada predlaga sprejetje zakona po nujnem postopku, ko je sprejetje zakona nujno zaradi interesov varnosti ali obrambe države ali zaradi odprave posledic naravnih nesreč ali zato, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države«. Tako lahko upravičeno rečemo, da gre za državni udar na poslovnik DZ oziroma za zlorabo določil poslovnika DZ.

A koaliciji se mudi, da bi lahko s spremembo zakona o RTVS čim prej imenovala svoje direktorje, svetnike in posledično urednike. Vendar ima, tako poroča Siol.net, z revolucionarnim pristopom koalicije, ki bi s spremembo zakona po postopku za izredne razmere odstavila celoten vrh RTV, pomisleke zakonodajnopravna služba DZ, ki opozarja tudi na ustavno spornost ravnanja vladne koalicije. To svarilo v mnenju zakonodajnopravne službe sta podpisali Mira Palhartinger in vodja ZPS Nataša Voršič, še poroča Siol. Vendar je malo verjetno, da bo to kaj vplivalo na poslance koalicije, ki hiti, da bi čim prej prevzela vodenje RTVS in tja nastavile svoje ljudi. Pričakovano je DZ na ponedeljkovi izredni seji, ki jo je zahtevala SDS, odločil, da bo predlog vladne novele zakona o RTVS obravnaval po nujnem postopku.

Klub vsemu pa se lahko precej zaplete z referendumskimi postopki. Pobudo za referendum bo namreč zagotovo vložila poslanska skupina SDS.

Vladajoča koalicija skuša s protiustavnimi manevri po hitrem postopku zamenjati sedanji programski svet RTV Slovenija in s tem posledično tudi vodstvo osrednje medijske hiše.

 

Levičarski medijski stroj v akciji

 

Dodatno razburjenje levičarskega medijskega stroja je v zvezi z Nova24TV minule dni povzročila novica, da je Tomašič postal največji lastnik te televizijske hiše. Iz lastništva so namreč izstopili madžarski lastniki. Četudi s poslom ni oškodoval slovenskih davkoplačevalcev (tako kot denimo Martin Odlazek, človek, ki je za več milijonov zadolžil slovenske davkoplačevalce, saj so nekatera njegova podjetja pristala na Dutb), se zgražajo, češ, kje je Tomašič dobil denar. »Kje je dobil denar, je njegov problem in donedavnih lastnikov, ki bodo dobili kupnino. Posel je bil sklenjen med dvema zasebnikoma, kar ni ne stvar države ne drugih medijev. Res je. Tomašič nima ne gradbenega zaledja, ne smetarskega, ne zaledja žilnih opornic, njegova osnovna dejavnost bo medijska. To je za levičarje sumljivo, ker očitno vedo, kako težak je založniški kruh, če si prepuščen trgu in za seboj nimaš stricev globoke države, ki delujejo po načelu – za tuj denar na svoj račun,« ob tem poudarijo na portalu Demokracije Kavarna Hayek.

 

Novinar in voditelj na RTV Slovenija Igor Pirkovič (foto: Nova24TV)

 

»Javna RTV očitno postaja režimska«

 

»Pod krinko utemeljitve, da bi se zavarovala varnost države in odpravile nepopravljive posledice za njeno delovanje, so se zatekli k najbolj brutalnemu napadu na sedanje zakonito delovanje in poslovanje javnega zavoda. Gre za precedenčen primer, ko se za potrebe vladajoče politike želi v popolnosti podrediti javni medij. Žalosten dan za medije in žalosten dan za demokracijo. Iz omenjenega primera se vidi, kako nestrpna je oblast, ko gre za prevzem javnega medija. Javna RTV očitno postaja režimska,« dogajanje ocenjuje eden od najbolj napadanih novinarjev in urednikov RTVS Igor Pirkovič.

 

Mitja Iršič. (Foto: arhiv Demokracije)

 

»Uzurpacija javnega medija, ki ga plačujemo vsi«

 

Novinar, publicist in nekdanji svetovalec ministra za kulturo Vaska Simonitija, Mitja Iršič pa je prepričan, da se vladajoči koaliciji in družbenopolitičnim delavcem, ki jo podpirajo, očitno izredno mudi, da si znova podredijo javni medij, ki ga dojemajo kot svoje zasebno PR-trobilo, že odkar obstaja država. »Gre seveda za popolno uzurpacijo uredniških in programskih odločitev javnega medija, ki ga plačujemo vsi. Vsakršna deviacija od enopartijske linije, ki ji RTV sledi že od začetka obstoja (ne pozabimo, da je nastal kot trobilo enega najbolj krutih komunističnih režimov v zgodovini), je nesprejemljiva. Jasno je, da gre toliko za depolitizacijo, kot gre v Ukrajini za denacifikacijo.«

 

Mag. Uroš Urbanija (foto: Polona Avanzo)

 

Pogrom tudi nad Urbanijo

Nazadnje je tekel postopek izbire in imenovanja novega direktorja TV Slovenija. Na razpis sta se prijavila Patrik Greblo in Uroš Urbanija. Programski svet je v postopku dajanja predhodnega soglasja z absolutno večino glasov podprl Urbanijo. Ali ga je  generalni direktor RTVS Andrej Grah Whatmough tudi imenoval, pred oddajo članka v tisk nismo izvedeli.  Se je pa tudi na to odločitev programskega sveta in vodstva RTV usul plaz nestrinjanja, pritožb, celo političnega zmerjanja. Urbanija je namreč bil direktor Ukoma, ki je v času Janševe vlade delal analize novinarskega poročanja v televizijskih in radijskih oddajah, ki so marsikaterega do sebe nekritičnega novinarja zmotile.

 

Boris Tomašič (Foto: Polona Avanzo)

Boris Tomašič: »Nikoli nisem  pozival k nasilju, vedno sem zagovarjal nasprotna stališča. Vse drugačne interpretacije so zlonamerne in so jih sprožili svobodnjaki, ker se bojijo nezadovoljstva in mirnih shodov. Zato me skušajo utišati. Ne bo jim uspelo.«

 

L. K. F.

(Foto: montaža Demokracija)

Več iz te kategorije