0 Deljenj 1788 Ogledov

Če boste to vedeli, vas bo manj strah letalskih nesreč

23. March, 2018 7:00
1788 Ogledov

Vsi poznamo staro modrost, da je vožnja v avtomobilu bistveno bolj nevarna od potovanja z letalom. Statistično gledano se na cesti namreč zgodi precej manj nesreč. Kljub temu pa je občutek varnosti vendarle drugačen, saj ste pri avtomobilu vendarle bližje tlom in imate večji občutek kontrole na tem kar se dogaja. V letalu je vaše življenje prepuščeno pilotom in inženirjem, ki so pregledali letalo, pa vremenskim razmeram, sami pa pravzaprav niti ne vidite, kaj se dogaja pred vami. Zato se mnogi sprašujejo, če so ljudje in tehnologija res ustrezno preverjeni, preden jim zaupate svoja življenja.

 

Piloti se sproti usposabljajo

Piloti morajo vsakih šest mesecev na usposabljanje. V tem primeru ne gre le za papir, ki potrjuje, da od zdaj naprej lahko letijo in to je vse. Preizkušajo njihovo znanje, spretnost, opravljajo psihološka in kompetenčna testiranja, na simulatorju vadijo let v izrednih razmerah. Bodite prepričani, da piloti zelo dobro poznajo svoje delo in svoje plovilo.

Obstajajo smernice, koliko vijakov lahko manjka

Znana je zgodba o pilotu, ki je želel svoje potnike zabavati med čakanjem na vzletno dovoljenje. Po zvočniku je povedal, da so inženirji letalo sicer spet sestavili, vendar jim je v roku ostalo nekaj vijakov in zdaj ne vedo dobro, kam jih priviti. Šala se ni končala dobro, saj so potniki zahtevali novo letalo in niti slišati niso hoteli, da je šlo za šalo. Pa vendarle ni treba, da je letalo brezhibno, saj vas bo kljub nekaterim manjkajočim vijakom varno pripeljalo do cilja. Letalo je varno pristalo tudi, ko mu je na enem krilu manjkalo pet vijakov. Zato ne bodite preveč vznemirjeni, če vidite kak razrahljan del.

Če ste rahlih živcev, potujte zjutraj

Segreta tla popoldne povzročajo bolj dinamično ozračje, možnosti neviht in seveda več turbulenc. Če boste letali zgodaj zjutraj ali pozno ponoči boste najbrž priđli tudi do cenejših kart, manj bo zamud in gneče na letališču.

Sedite blizu krila

Če sedite v zadnjem delu bo let nekoliko bolj nemiren v primerjavi z vožnjo med krili letala. Če si želite bolj mirno spati, prosite za sedež v sredini, saj tam manj trese.

Pilotov turbulence ne skrbijo

Turbulence niso nevarne, le neprijetne. Letala se ne zrušijo zaradi turbulence in te so pravzaprav sestaven del letenja. Povzročajo jih različni dejavniki. Najpogostejši tip turbulence lahko primerjate z gibanjem hitre reke (letalo), ki hitro drsa ob rečni breg (zračni tok).

Potujte s čvrstimi čevlji

Vedno pomislite na to, kako morate biti oblečeni, če se bo treba evakuirati. Veliko ljudi nosi na letalu natikače, ker jim je tako bolj udobno. Predstavljajte si, da vam med evakuacijo padejo z nog in boste v naslednjem trenutku bosi stali na razbeljenem asfaltu.

V slabih vremenskih razmerah piloti namerno trdo pristajajo

Za začetek se nikar ne bojte, če letalo pristane bolj na grobo. Narejena so namreč tako, da vzdržijo bistveno večje pritiske od takega pristanka. Včasih je je trdo pristajanje namerno, sploh če je na stezi voda, saj bodo tako preprečili zdrse.

Vremenske razmere skrbno spremljajo

Piloti neprestano preverjajo vreme, da bi videli, kaj jih čaka na poti in na na končni destinaciji. Če s ena poti obetajo vremenske težave, lahko izberejo alternativno pot. Prav tako so v stiku s kontrolo zračnega prometa, ki lahko po potrebi preusmeri letalo.

Več iz te kategorije