0 Deljenj 1179 Ogledov
iStock

Razkrivamo najbolj priljubljene stereotipe o moških

17. November, 2017 23:40
1179 Ogledov

Človek je lagodno bitje. Da bi mu bilo lažje razumeti svet okoli sebe, si ga  poenostavi. Na podlagi poenostavljenih, površnih in nepreverjenih vtisov je prepričan, da vidi in pozna pravo resnico. Tako pridemo do stereotipov. Nekateri so točni, drugi ne in prav je, da se končno vprašamo, si predstavljamo moške res kot šarmantne gospode najboljših let? So mamini sinčki? Neotesana goveda? Naštevamo nekaj najbolj pogostih stereotipov in s pomočjo PR agencije Ketchum preverjamo, če res držijo.

V raziskavi je sodelovalo več kot 3500 ljudi iz osmih držav. Z njo so želeli ugotoviti, kaj danes pomeni biti moški.

Moški so otročji

Se moški res ne obnašajo svojim letom primerno? Ne nujno. Vedenje današnjih moški je namreč večplastno in zelo kompleksno, zato jih je težko oceniti na prvo žogo.

Raziskave kažejo, da so povprečni moški v nekaterih vedenjih dejansko bližje mlajšim generacijam. Vendar so po drugih bližje starejšim, zato se lahko dokaj varno odločimo, da je stereotip pogosto zgrešen.

Moški takoj razširijo novico, če jim je kaj všeč

Na spletu je ogromno strani z vsebinami za moške, ki imajo smisel za humor in so vsako videno stvar, ki jim ugaja, pripravljeni takoj deliti z vsemi. No, v zadnjem času očitno niso več tako priljubljene.

V raziskavi so namreč odkrili zanimiv pojav t.i. »alfa manfluencerjev«, ki niso zgolj moška kopija influenserk, torej gospodičen, ki s spletnimi objavami sooblikujejo trende mladih. Moški namreč svoje ugotovitve delijo le z ožjim krogom prijateljev. So izbirčni, zvesti nekoliko znanim trgovskim znamkam in rojeni vodje, ki jim svoje samozavesti ne treba krepiti s pomočjo širjenja sporočil.

Moški izgubljajo moč

V zadnjem času so se zelo razširili članki o padcu moške strateške moči v bitki spolov. Temelj digitalne dobe je sodelovanje, ki zahteva višjo stopnjo čustvene zrelosti. Ta pa je veliko bolj izražena pri ženskah, ki so zato pred velikim profesionalnim vzponom, moški pa naj bi bili v zatonu.

No, raziskave kažejo, da imajo tudi moški še zelo veliko ponuditi na trgu delovne sile in jih ne gre kar tako odpisati.

Odnosi in obnašanje moških glede na starostni razred

Ob treh omenjenih stereotipih so v raziskavi obdelali tudi poglede na različna vedenja ter odnose moških med 18 in 54 letom. Šlo je za vprašanja o karieri, uporabi družabnih omrežij, zdravja, moškosti in samozavedanja, starševstva, medosebnih odnosov in spolnosti.

Našteli so jih v okviru naslednjih štirih kategorij.

Novi tradicionalisti (starost od 18 do 24) se vračajo in so vedno bolj podobni vašim dedkom.

  • Družina in prijatelji so pomembnejši od uspeha in denarja;
  • pred zmenki se družijo s prijatelji (to se najbrž nikoli ne spreminja);
  • ne bojijo se porazov;
  • neradi pogosto menjajo delovno mesto;
  • služba in zasebno življenje se ne mešata.

Neutrudljivim lovilcem trofej (25 – 34 let) se je pomembno prepustiti užitkom in pri tem biti res dobrega videza.

  • Pomemben je videz;
  • sledijo modi (bistveno bolj od mlajših kolegov);
  • trenirajo predvsem zaradi videza in zaradi zdravja;
  • raje imajo znane znamke;
  • radi kupujejo in potujejo;
  • verjamejo, da njihovi profili na družabnih omrežjih odražajo njihovo pravo osebnost.

Pozabljeni možje X (35 – 44 let) se počutijo udobno v svoji koži in s svojo denarnico.

  • Zadovoljni so s svojimi dosežki v življenju;
  • so samozavestni;
  • seks jim je pomembnejši v primerjavi z ostalimi skupinami;
  • trenirajo zaradi zdravja in videza;
  • zaskrbljeni so zaradi staranja, uporabljajo kozmetične in druge izdelke proti staranju;
  • najmanj uporabljajo družabna omrežja.

Odstranjevalci (45 – 54 let) se brez težav razidejo s prijatelji, partnerji, vedenjem in trgovskimi znamkami, ki se ne skladajo z njihovimi vrednotami. Glede na življenjski status morda najbolj pomemben segment za prefinjene marketinške aktivnosti.

  • Znova razmišljajo o svojih vrednotah;
  • čeprav so bili zvesti, se jim ni težko odreči prijateljem, partnerjem, trgovskim znamkam, če se jim ne zdijo več relevantni;
  • ponosni na vse, kar jim je uspelo doseči v življenju;
  • ne razmišljajo o pripravkih za ohranjanje mladostnega videza;
  • dobro počutje jim je bolj pomembno od dobrega videza;
  • radi potujejo.  

Več iz te kategorije