0 Deljenj 5947 Ogledov
iStock

Kaj storiti, če je otrok čez dan utrujen, pa vendarle noče zaspati?

29. November, 2017 21:00
5947 Ogledov

 

Dnevni spanec lahko traja le nekaj ur, a vpliva na celodnevno vedenje vašega otroka. Dremež bo izboljšal otrokovo počutje, otroci bodo manj izbirčni, manj bodo jokali, besneli in stokali.

Študije so pokazale, da so otroci, ki čez dan spijo, manj bolni, hitreje rastejo in so manj nagnjeni k debelosti. Tudi opoldansko spanje povečuje pozornost in razvoj možganov ter pomaga nadomestiti pomanjkanje spanja čez noč. Že ena ura manj od priporočene količine spanja lahko negativno vpliva na delovanje možganov pri otroku in povečuje živčnost ter utrujenost.

Obstaja veliko nasvetov, kako vašemu otroku omogočiti kakovostnejši spanec. Pa vam vendarle noben ne bo pomagal, če se rešitev ne osredotoča na razlog, zakaj vaš otrok noče zaspati. In teh razlogov je lahko na stotine.

Otrok je prerasel spalni urnik

V razvojnem obdobje gre otrok čez veliko sprememb. Morda je začel jesti trdno hrano, se naučil hoditi, začel z obiskom vrtca. Vsaka sprememba lahko vpliva na spalne navade. Opazujte ga, kdaj kaže znake utrujenosti in se prilagodite novim potrebam.

Spalni urnik ni usklajen z biološko uro

Opoldanski dremež, spanje, čas za obrok, izpostavljenost svetlobi in temi … Vse to lahko vpliva na biološko uro vašega otroka. Preverite otrokov urnik, da se vse aktivnosti dogajajo v nekem razumnem terminu. Neustrezen razpored aktivnosti (denimo zelo aktivna igra v močno osvetljenem prostoru tik pred spancem) bo vplival na otrokov ritem.

Urnik spanja se spreminja

Če je med tednom čas za zbujanje, počitek in spanje zelo natančno odmerjen, čez vikend se pa spremeni, se bo vaš otrok počutil, kot da je zamenjal časovni pas. Enako se lahko zgodi, če v vrtcu počiva ob drugi uri kot čez vikend doma. Potrudite se, da se boste bolj natančno držali spalnega urnika. Priporočen odmik je lahko le do pol ure.

Med opoldanskim počitkom je otrok preveč razburjen ali preveč utrujen

Če boste zamudili znake utrujenosti, bo otrok nekako spet zbral “umetno” energijo, ki pogosto vključuje več stokanja, jokanja in nemira. To tudi pomeni, da bo otrok v takem stanju veliko težje zaspal, ko ga končno spravite v posteljo.

Zalo pomembno je, da se naučite opazovati in prepoznati znake utrujenosti. Opazujte otroke, kako se obnašajo, preden gredo spat, kako se vedejo in govorijo takrat, ko so utrujeni. Če se boste te znake naučili pravilno prepoznati, boste nanje lahko tudi ustrezno reagirali.

Nekaj nasvetov za boljši opoldanski spanec

Svoj urnik prilagodite znakom otrokove utrujenosti, ne glede na to, koliko je ura. Če postane vaš otrok brezvoljen, nervozen, gleda v prazno, zeha ali si mane oči, je čas za spanje.

Pred opoldanskim spancem uvedite stalno sproščujočo rutino. Tako se bo otrok pripravil na spanec, se umiril in sprostil.

Otrok naj spi na udobnem prostoru, oblečen v lahkotna oblačila.

Otroka ne boste mogli prisiliti, naj spi, lahko pa bolj prisluhnete nekaterim signalom zaspanosti ter uredite ustrezne pogoje za spanje.

 

 

 

Več iz te kategorije