Lidl ponovno preseneča s spornimi oglasi, ki promovirajo diktatorski komunistični režim in poveličujejo simbol morilske rdeče zvezde. To so storili ravno v predvolilnem času in nekaj dni po pokopu umorjene družine Hudnik s strani partizanov.
Lidl je z oglaševalsko akcijo Slovenska piva »craft«, ki je potekala od 24. maja, promoviral pivo z imenom Komunajzer, na katerem se bohoti simbol rdeče zvezde. Gre za promoviranje diktature v skrajno neprimernem času!
Promocija socializma
Prvič – Lidl je oglas lansiral ravno v predzadnjem tednu predvolilne kampanje, ko je bil slovenski politični prostor najbolj razgret. S subtilnim sporočilom prek imena Komunajzer sporočajo, da je komunizem nekaj dobrega, kakovostnega ter razlog za zabavo in dobro voljo. To je kot voda na mlin političnim strankam, ki se programsko vračajo nazaj v prejšnje stoletje. S tem zamegljujejo spomin na okrutnost nekdanjega diktatorskega režima, ki je pobijal in zapiral drugače misleče Slovence. Tudi v okviru akcije, poimenovane Nostalgija, ljudi vodijo nazaj v socialistični režim. Ironično, takrat izobilja v trgovinah, kot ga danes v svojih akcijah promovira Lidl, ni bilo, niti ni bilo tako velikih trgovin, kjer bi na nekaj sto kvadratnih metrih ponujali pestro izbiro hrane, pijače, oblačil, orodja, tehnologije … Če bi bila akcija Nostalgija resnično pristna, bi nas v Lidlu pričakale prazne socialistične police, pred njimi pa dolge vrste sestradanih državljanov.
Posmeh žrtvam socializma
Drugič – oglaševalsko akcijo Nostalgija in promoviranje izdelka Komunajzer so začeli ravno nekaj dni po tem, ko je predsednik države Borut Pahor na žalnem s prejemu v svojih prostorih gostil družino Hudnik. Partizani so namreč leta 1942 okrutno pomorili 11 članov družine Hudnik v Dolgem Grabnu. Med njimi so bili oče Alojz, mama Marija Manca, babica Frančiška, teti Frančiška in visoko noseča Ivana ter strici Matija, Polde, Mihael in Janez ter njegova žena Albina. Trupla so pokopali v plitek grob, sami pa so se naselili na njihovi domačiji. Preživela brat in sestra Alojz in Marija Vera sta 19. maja, ob končanem prekopu kosti pobitih v družinski grob, v časopisu Delo objavila osmrtnico. Pahor jima je na sprejemu izrekel sožalje in se opravičil, da sta morala na moralno spravo čakati do leta 2018. Skrajno neprimerno je, da ravno v času nacionalne tragedije in žalovanja Lidl objavi reklamo rdeče zvezde, v imenu katere je bilo umorjenih tudi 11 nedolžnih članov družine Hudnik. Da o več kot 600 prikritih grobiščih, kjer leži na desettisoče žrtev »komunajzerskega« režima, niti ne govorimo. Pa bi morali prav vsak dan!
Lidl očitke zavrača
No, pri Lidlu na to gledajo drugače. Pojasnjujejo, da so svojim kupcem že lani ponudili pivo Komunajzer, in sicer v sklopu tedna slovenskih piv »craft«. »Zaradi izredno pozitivnega odziva kupcev smo akcijo s slovenskimi pivovarnami že nekajkrat uvrstili v našo ponudbo. Že nekajkrat smo tudi komunicirali, da naš namen ni bil nagovarjati političnih čustev, pač pa kupcem ponuditi izdelek slovenskega proizvajalca iz Novega mesta, kot tudi izdelke drugih slovenskih pivovarn. Odločitev, da izbrana piva ponovno ponudimo v posebnem tednu, je bila sprejeta na podlagi dobrega odziva kupcev, saj je povpraševanje po vseh ponujenih pivih zelo dobro,« so odgovorili na naša vprašanja o tem, ali se jim trenutne družbenopolitične razmere ne zdijo sporne za objavo takšne reklame ali prodajne akcije.
V dnevniku Delo je bila 20. maja objavljena pretresljiva osmrtnica za pobitih 11 članov družine Hudnik, žrtev medvojnega komunističnega nasilja. Svoj grob in večni počitek so našli šele v majskih dneh leta 2018, po več kot sedmih desetletjih. Dan pozneje je predsednik RS Borut Pahor edina preživela člana družine, Marijo Vero in Alojza, sprejel na sožalnem sprejemu ter se jima zahvalil za izrečeno odpuščanje. Ob tem je poudaril: »Spoštovana družina Hudnik, ves ta čas niste pozabili, vendar ste odpustili. Mi kot narod, kot domovina, smo dolžni prepoznati vašo navdihujočo človeško plemenitost.«
Brisali so krščanske simbole
Lidl je pred nekaj meseci evropsko javnost razburil tudi s tem, da so z izdelkov Eridinous preprosto izbrisali simbol krščanstva – križ, čeprav so za podlago uporabili pravoslavno cerkev z grškega otoka Santorini. Danes že uporabljajo novo embalažo.
Predvolilni manever?
Je to izjemna sposobnost Lidlovih oglaševalcev pri promoviranju in vsiljevanju političnih ideologij slovenskim potrošnikom, ali pa izjemna nepremišljenost glede družbenih razmer, v katerih podjetje oglašuje svoje izdelke? Na pivo Komunajzer so kupci, tako pravijo pri Lidlu, dobro reagirali. Kaj pa na to pravijo še živeči svojci številnih žrtev komunizma v medvojnih in povojnih pobojih?