0 Deljenj 1739 Ogledov

IZ TISKANE IZDAJE: Balkanci slovenskim zvezdam kradejo posel

26. April, 2018 10:00
1739 Ogledov

Ali v Sloveniji res ni nobenega zvezdnika slovenskih korenin, ki bi bil primeren za reklamiranje blagovnih znamk?!

Ko gledamo nekatere slovenske televizijske programe, dobimo občutek, kot da gledamo katero od balkanskih televizij, ne pa slovenskih. V zadnjem času nas tako z zaslona nagovarja režiser in igralec bosanskih korenin Branko Đurić Đuro, ki dela reklamo za avtomobilsko znamko Kia. Da bi bila bizarnost odločitve, zakaj je Kia izbrala Đurića, popolna, so z njegovim vzdevkom uskladili celo svoj slogan: »Novi KiA Stinger – Đuro ga je odpeljal na en điro!« Očitno so njihovi ciljni kupci Bosanci, kaj naj sicer sklepamo na osnovi tega zapisa?

»Đuro ga je odpeljal en điro,« je na svoji spletni strani zapisalo podjetje Kia. Zabavno? Izvirno? Predvsem ponižujoče do Slovencev!

Ali ima sploh kaj skupnega z znamko, ki jo promovira?

Podobne taktike so se poslužili pri Volkswagnu. Njihova vozila slovijo po »osupljivem dizajnu, kakovosti in udobnosti«, kot jih reklamirajo po spletu. Vendar pa so slovenski kupci na uradni spletni strani omenjene avtomobilske znamke opozorjeni: »Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg.« Prav tako pa od fame njihovih vozil »odstopa« človek, ki so ga izbrali za promoviranje – Robert Pešut – Magnifico.

Mar Balkanec Magnifico res pooseblja lastnosti nemške avtomobilske znamke?

DARS naklonil masten honorar Magnificu

Magnifica pa so si zaželeli tudi v Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS), kjer so njegov komad Hir aj kam, hir aj go podložili videoposnetku ob uvedbi sodobnega e-cestninjenja težkih vozil, ki je začelo veljati 1. aprila letos. Očitno so na DARS-u prepričani, da so med vozniki tovornjaka sami »južnjaki «, saj so nam na novinarsko vprašanje, zakaj so se odločili za to pesem in ne za katero drugo, slovensko, pojasnili: »Za glasbeno podlago smo si zaželeli takšno, ki bo dovolj prepoznavna in primerna tudi za ciljno publiko, torej voznike težkih vozil. Večina tovrstnih uporabnikov naših avtocest je iz vzhodnoevropskih oziroma balkanskih držav.« Slovenci smo torej še enkrat izviseli, nikakor pa ne Magnifico, ki je dobil za posnetek, dolg 1 minuto in 51 sekund, kar 5000 evrov honorarja. »Imetnik pravic nam je po predhodnem povpraševanju podelil neizključno pravico, licenco in pooblastilo, da vključimo in uporabimo skladbo ‘Hir aj kam hir aj go’ (izvajalec Magnifico) za viralni videooglas in radijski oglas za sedemmesečno obdobje, pogodbeni znesek za uporabo master posnetka je 5000 EUR. Skladba navedenega izvajalca je tudi med njegovimi najbolj mednarodno prepoznanimi, zato je po našem mnenju tudi cena primerna temu dejstvu,« so še sporočili z DARS-a.

 

5000 EVROV ZA NIČ DELA

Magnifico je na račun DARS-a zaslužil kar 5000 evrov honorarja za posnetek, dolg 1 minuto in 51 sekund. Pogodba sicer velja le za sedem mesecev, Magnifico pa verjetno upa na podaljšanje in s tem še na dodaten finančni priliv. Magnificu v to sicer ni bilo treba vložiti nobenega truda in dela, saj je omenjeni komad nastal že dolgo nazaj, natančneje pred 15 leti.

 

Več iz te kategorije