0 Deljenj 795 Ogledov
iStock

VAM NOČEJO ZAMENJATI IZDELKA Z NAPAKO Razkrito, kako ukrepati

5. December, 2017 13:00
795 Ogledov

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) v času, ko potrošniki pred prazniki opravljajo večje nakupe, opozarja na pravice kupcev pri uveljavljanju stvarnih napak. Matjaž Jakin iz ZPS je na današnji novinarski konferenci poudaril, da morajo biti kupci pri tem pozorni na zakonske roke, še pred nakupom pa je dobro preveriti, ali so izdelki brezhibni.

“Če kupljeni izdelek ni skladen s pogodbo, torej ima eno ali celo več napak, odgovornost za takšne napake nosi prodajalec. Ta svoje odgovornosti za stvarne napake ne more omejiti ali izključiti z nobenim pogodbenim določilom,” je pojasnil Jakin. Stvarno napako lahko potrošnik uveljavlja pri nakupu kateregakoli izdelka, če ne deluje, če nima lastnosti, ki bi jih moral imeti, ali kako drugače ni skladen s pogodbo. Med primeri stvarnih napak je Jakin naštel čevlje, ki jim po dveh tednih odpade podplat, in pa pulover, ki po dveh pranjih močno spremeni barvo. Potrošniki imajo enake pravice kot pri uveljavljanju stvarnih napak tudi pri nepravilno opravljenih storitvah. Kupec mora o napaki prodajalca obvestiti v roku dveh mesecev od dneva, ko je napako odkril. Svoje pravice pa lahko uveljavlja v največ dveh letih od prevzema izdelka.

“Če ste kupili rabljen izdelek, lahko stvarno napako uveljavljate največ eno leto od prevzema izdelka,” je dodal. Pri tem Jakin potrošnikom svetuje, da s prodajalci komunicirajo v čim večji meri pisno, blago pa naj fotografirajo.

 

Ne glede na to, ali prodajalec napako priznava ali ne, mora podjetje potrošniku pisno odgovoriti na zahteve najpozneje v osmih dneh po prevzemu. Če tega ne stori, se potrošnik lahko obrne na Tržni inšpektorat RS, ki podjetju zaradi opustitve zakonske odgovornosti lahko izreče globo. Kot je pojasnil Jakin, lahko potrošniki pri uveljavljanju stvarnih napak sami izbirajo med štirimi pravicami. Lahko zahtevajo odpravo napake, zamenjavo blaga z novim, vrnitev dela plačanega zneska v sorazmerju z napako ali vrnitev plačanega zneska. Pri tem pa na ZPS opozarjajo na primere, ko želijo potrošniki vrniti izdelek, ker so si premislili, vendar to ni stvarna napaka. Prodajalec namreč ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, razen če je to izrecno obljubljal. Imajo pa ob nakupovanju prek spleta, telefona ali drugje izven poslovnih prostorov kupci možnost, da si v 14 dneh premislijo in odstopijo od pogodbe brez navedbe razloga. Vendar pa to ne pomeni, kot je opozoril Jakin, da lahko blago v tem času prosto uporabljajo.

Poleg tega pa takšno vračilo ni mogoče v primeru hitro pokvarljivega blaga. Potrošniki si lahko ob uveljavljanju stvarnih napak pomagajo z brošuro ZPS, poleg tega pa si na spletni strani www.vemveč.si natisnejo obrazec za uveljavljanje stvarnih napak.

STA

Več iz te kategorije