0 Deljenj 1075 Ogledov

IZ TISKANE IZDAJE: PRED PRAZNIKI NE BODITE NAIVEN KUPEC Razkrivamo vaše potrošniške pravice!

24. December, 2017 18:12
1075 Ogledov

V mesecu decembru bomo vsi, hočeš nočeš, opravili kakšen nakup. Ali poznate svoje potrošniške pravice? Veliko kupcev jih ne, zato se prodajalci zanašajo na nevednost in površnost potrošnikov.

V izložbi ste opazili čevlje, ki ste si jih želeli; seveda ste jih takoj kupili in naslednji dan obuli, a čevlji niso preživeli niti enega dne. Kupili ste prenosni računalnik, ki se je po nekaj mesecih pokvaril, naročili ste pisalno mizo, pa je niste mogli sestaviti, ker v paketu ni bilo vseh delov. Kaj boste storili? Večina kupcev ne ve za svoje pravice, v primeru ko kupijo blago s stvarno napako. Mesec december je mesec nakupovanj in dobro je, da greste v trgovino opremljeni z znanjem. Če je s kupljenim izdelkom kaj narobe, vam zakon daje pravico uveljavljanja stvarne napake.

Uveljavljanje stvarne napake

To pomeni, da lahko zahtevate vrnjen denar, zamenjavo izdelka ali odpravo napake. Kaj boste izbrali, je odvisno od vas in ne od prodajalca. Stvarno napako lahko uveljavljamo v dveh letih od nakupa, vendar moramo napako prodajalcu javiti v dveh mesecih po tem, ko smo napako odkrili. Enake pravice veljajo tudi za storitve. Dolžnosti prodajalca so, da vašim zahtevam ugodi ali nanje odgovori v osmih dneh od prijave. Odgovor mora biti v pisni obliki, ne glede na to, kako smo podali svojo zahtevo.

V paketu namesto igrač kamni

Zelo pomembno je tudi to, kako kupujemo. Zgodilo se je že, da je kupec želel kupiti razstavljeno blago, na blagajni pa mu je prodajalec namesto razstavnega artikla dal paket. V paketu so kupci našli že vse mogoče. No, najbolj znana je tista s kamni namesto igrač, a dovolj je, da izdelek ne ustreza kupljenemu. Danes, ko imamo vsi telefone s fotoaparati, je vse lažje. Fotografirajte tisto, kar ste izbrali, pa tudi tisto, kar ste dobili, če ne ustreza izbiri. Če pa kupujete darilo in niste prepričani, da bo obdarovancu všeč, je bolje, da se ob nakupu za morebitno zamenjavo dogovorite s prodajalcem, še bolje pa je, da vam prodajalec to zagotovi v pisni obliki.

Kupovanje prek spleta ali telefona

Če vas bodo spletni prodajalci prepričevali, da vam ne bodo vrnili denarja ali zamenjali blaga, nimajo prav. Marsikdo ne ve, da lahko od pogodbe odstopimo v 14 dneh, ne glede na to, ali je z blagom kaj narobe ali ne. To velja tudi, če nam preprosto ni všeč. Tako določa evropska zakonodaja, ki s tem zavaruje kupca, ki blaga, ko ga kupi, ne vidi. To pomeni, da nam mora prodajalec vrniti denar, mi pa njemu blago, izdelek pa ne sme biti uporabljen. Tudi ko kupujemo pri tujih trgovcih, so pravice kupcev povsod določene z zakonom in so podobne kot v Sloveniji.

Potrošniki lahko koristijo možnost svetovanja

V vsaki državi Evropski unije, tudi pri nas, za vse nejasnosti deluje Evropski potrošniški center. Tja se obrnemo b primeru, ko smo kupovali od tujega prodajalca. Za nakupe v Sloveniji pa lahko pokličemo na ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, kjer trikrat na teden deluje brezplačni svetovalni  telefon za potrošnike.

Kampanja PreVWara

Za pravice potrošnikov v Sloveniji skrbi Zveza potrošnikov (ZPS). Ena najuspešnejših kampanj, pri kateri se je zveza združila s sorodnimi organizacijami iz tujine, je PreVWara. Po šestih tednih od začetka zbiranja prijav lastnikov avtomobilov, oškodovanih v dizelski prevari koncerna Volkswagen, so pri Zvezi potrošnikov Slovenije zabeležili dovolj prijav za nadaljevanje kampanje. V drugi fazi bodo skupaj s pravniki preverili vso dokumentacijo in preostale oddane podatke ter pripravili vse potrebno za tožbo proti koncernu Volkswagen pred nemškim sodiščem.

IZ TISKANE IZDAJE ŠKANDAL24

Več iz te kategorije