0 Deljenj 4010 Ogledov

Pooblaščeni serviserji zavračajo garancije, evropska zakonodaja pa jim pri tem pomaga

29. May, 2018 7:40
4010 Ogledov

Kljub zaščiti potrošnikov s strani raznih organizacij in inšpekcijskega nadzora, proizvajalci in prodajalci s pridom izkoriščajo »luknje« v zakonih, da zaščitijo svoje finančne interese. Evropski trg je bolj zaprt, kot se zdi na prvi pogled.

Bralec se je obrnil na nas z nadvse zanimivo zgodbo. Nedavno je v Avstriji v trgovini z računalniško opremo kupil VR (Virtual Reality) set, ki na igralni konzoli Playstation simulira virtualno realnost. Za to je odštel 399,99 evra. Ko pride navdušen domov in želi novo igralniško pridobitev preizkusiti, pa šokiran ugotovi, da je stvar pokvarjena. Takoj je kontaktiral Playstation Slovenija in pooblaščene serviserje, ti pa mu postrežejo s še bolj šokantnim odgovorom. Z napravo, ki jo je kupil v Avstriji, se v Sloveniji ne bodo ukvarjali. Edina možnost, ki mu preostane, je da odide nazaj v Avstrijo v trgovino, kjer je izdelek kupil, in naj od tam naprej rešuje nastalo situacijo.

Če ste VR za Playstation kupili v tujini in se je le-ta v garancijskem roku pokvaril, pozabite na popravilo v Sloveniji!

Kupujete lahko samo v Sloveniji

Ko nam je bralec predstavil svojo zgodbo, se nam je zdelo nadvse nenavadno, da na odprtem evropskem trgu, kjer ni meja in carin, izdelka ne moremo kupiti v eni državi in nato uveljavljati garancije v drugi. Kontaktirali smo Playstation Slovenija, kjer so nam odgovorili, da se moramo za servisiranje izdelkov Playstation obrniti na njihove pooblaščene serviserje. V Sloveniji sta pooblaščenca dva – podjetja Big Bang Servis in Prima line. Seveda smo kontaktirali oba, a odgovor je bil pri obeh bolj žalosten. V Sloveniji popravljajo samo izdelke, ki so bili kupljeni v Sloveniji. Torej – če bi izdelek kupili na Finskem in se vrnili domov v Slovenijo, bi bila edina možnost za popravilo, da odpotujemo nazaj na sever Evrope. Čeprav je podjetje Playstation globalno, po vsem svetu ima pooblaščence in podružnice, in čeprav je evropski trg prost in enoten, pri garancijah to ne velja.

Veselje se lahko hitro spremeni v žalost, sploh, če je za popravilo treba nazaj v tujino, kjer ste ta izdelek kupili.

Kršenje potrošnikovih pravic?

Ker je primer nekoliko sumljiv in diši po kršenju potrošnikovih pravic, smo zgornjo zgodbo opisali Evropskemu potrošniškemu centru Slovenija. Poleg tega smo jih povprašali, ali gre v tem primeru za kršenje slovenske in evropske zakonodaje. »Skladno z zakonodajo EU lahko potrošnik v primeru napake na blagu pravice uveljavlja pri prodajalcu, pri katerem je blago kupil. Od prodajalca lahko zahteva popravilo ali zamenjavo izdelka, če je to nemogoče ali nesorazmerno, pa lahko zahteva znižanje cene ali vračilo kupnine, pri čemer mora potrošnik prodajalcu omogočiti, da izdelek pregleda, « nam odgovori Damjana Bokal z Evropskega potrošniškega centra.

Torej – niti evropska zakonodaja ne veleva, da bi potrošnik imel pravico uveljavljati garancijo tudi v drugi državi, razen v primeru, ko proizvajalec za svoj izdelek nudi »evropsko garancijo «. Takrat lahko potrošnik pravice, ki mu jih le-ta zagotavlja, uveljavlja v vseh državah članicah EU, tudi v Sloveniji. Vendar gre v tem primeru za prostovoljno garancijo, ki je stvar poslovne politike podjetja, še sporoči Damjana Bokal in doda, da se je pred tem dobro prepričati, ali proizvajalec zagotavlja tako imenovano »evropsko garancijo«. Torej, potrošniki, bodite pazljivi, ko kupujete drage izdelke v drugih evropskih državah. Evropski trg očitno ni tako odprt, kot se mogoče zdi, in hitro lahko pristanete v brezizhodni zanki med zakonom in prodajalci, ki se na vsak način želijo otresti krivde in odgovornosti tudi v primeru, če pokvarjen izdelek prinesete naravnost iz trgovine.

(iz tiskane izdaje Škandal24)

Več iz te kategorije