0 Deljenj 1187 Ogledov
iStock

9 znakov, da ste pod višjim stresom, kot si mislite

9. December, 2017 19:00
1187 Ogledov

Stres se pri vsakem posamezniku kaže na nekoliko drugačen način. Kljub temu pa nam telo včasih pošilja znake, na katere bi morali takoj reagirati.

Občasno vsakdo doživi neko obdobje stresa. Stres je namreč naraven odziv telesa na dogodke, bodisi grožnje ali nekaj, kar vas sicer moti. Stres se različno manifestira; med biološkimi znaki bomo tako hitro zabeležili pospešen utrip srca, višji pritisk, pospešeno izločanje adrenalina. Na tak način se telo pripravi, da se bo bodisi umaknilo grožnji ali pa spopadlo z njo. Če na svojem telesu opažate naslednje znake, je morda čas, da si odpočijete oziroma za nekaj časa zamenjate okolje, dokler si ne povrnete moči.

1. Težko sprejemate odločitve

Študije so pokazale, da ljudje, ki jih nenehno obremenjuje stres, težje določajo prioritete.  Višja kot je raven stresa, večja je verjetnost, da boste sprejeli slabo odločitev.

2. Težko se koncentrirate in ste nestrpni

Pod stresom se v naših možganih vklopi »program za preživetje«, kot če se česa močno ustrašimo. Tak odziv nam v primeru dejanske grožnje poviša možnost za preživetje. Če nas recimo kdo napade, bo telo v takšnem stanju bolje pripravljeno na hiter odziv. Če te znake opazimo brez vidnega dražljaja, je to znak, da je nekaj narobe.

3. Kritizirate svojega partnerja in se koncentrirate na njegove slabosti

V stresu veliko močneje reagiramo na vsakodnevne življenjske vzpone in padce. Takrat je nekoliko izkrivljena naša percepcija, zato lahko zelo močno reagiramo, ko naši bližnji naredijo neko malenkost, ki nam v nekem trenutku pač ni pogodu.

4. Sprememba prehrambenih navad

Kar dve tretjini ljudi začne v primeru stresa jesti nekoliko več, tretjina pa se začne hrani izogibati. Glukokortikoid je hormon, ki ga telo proizvaja ob povišanih ravneh stresa in vpliva na višji apetit. Zato so ljudje v stresu pripravljeni pojesti vse, kar jim pride pod roke.

5. Težko si zapomnite stvari

To lahko zelo preprosto pojasnimo. Stres izčrpava možganske zmogljivosti, zato trpi spomin.

6. Ne morete spati ali ne greste iz postelje do poldneva

Stresni hormon povzroči motnje spanca, kar je sicer koristno, saj se želi telo tudi v spanju braniti pred različnimi morebitnimi grožnjami. Vendar je zelo neprijetno, če grožnje niso realne, vi pa boste vedno bolj utrujeni.

7. Najbolj preproste stvari se zdijo težavne

Ob stresu se v možganih dvigne tudi koncentracija dopamina, zato takrat nekoliko težje razmišljamo.

8. Ne čutite se sposobni reševanja osebnih težav

Zaradi stresnih hormonov smo bolj nagnjeni k depresiji ter bistveno nižji samozavesti. To vodi k bistveni znižani motivaciji za aktivnosti, ki so vas sicer zelo veselile. Zato se ljudje pod stresom pogoste potegnejo vase, kar stanje še poslabša.

9. Več pijete in kadite

Hormoni stresa dvigujejo željo po nekakšni obliki omame. Kljub temu pa niti alkohol in niti cigareti pri stresu ne bodo pomagali, ampak bodo naredili še več škode.

Več iz te kategorije