0 Deljenj 1014 Ogledov

TO SO OBRAZI ŽRTEV NAJBOLJ SMRTONOSNE NESREČE V EVROPI Razkrita šokantna fotografija mostu, preden se je porušil

15. August, 2018 17:19
1014 Ogledov
twitter

Reševalci v Genovi so našli že 42 smrtnih žrtev torkovega zrušenja viadukta, je sporočil državni tožilec Francesco Cozzi. Ranjenih je 16 ljudi, od tega jih je 12 v kritičnem stanju. Iskanje med ruševinami pa se nadaljuje in število mrtvih bi se utegnilo še povišati, je opozoril tožilec. Številne ljudi namreč še pogrešajo.

“Ta trenutek vemo za 42 mrtvih, med njimi so trije mladoletniki,” je za italijansko televizijo RAI povedal Cozzi. Notranji minister Matteo Salvini je pred tem povedal, da so med mrtvimi tudi trije otroci, stari 8, 12 in 13 let.

Med mrtvimi so tudi štirje francoski državljani in dva romunska, poroča nemška tiskovna agencija dpa, ki se sklicuje na navedbe zunanjih ministrstev obeh držav.

Okoli 240 reševalcev in gasilcev s pomočjo lavinskih psov še naprej išče morebitne preživele

V ruševinah viadukta Morandi sicer okoli 240 reševalcev in gasilcev s pomočjo lavinskih psov še naprej išče morebitne preživele. Kot je povedal predsednik ligurske deželne vlade Giovani Toti, menijo, da je med ruševinami še precej zasutih. Videti je namreč še več avtomobilov, do katerih se še niso prebili. Po ocenah naj bi bilo namreč na mostu v trenutku, ko se je zrušil, okoli 30 do 40 avtomobilov in tovornjakov.

Toti je še napovedal, da bodo v Italiji razglasili dan žalovanja za žrtvami nesreče. Že danes pa je za ponesrečene v Vatikanu skupaj z okoli 20.000 verniki molil papež Frančišek.

Vzrok nesreče viadukta na avtocesti A10, ki povezuje italijansko riviero in jug Francije in ki se je v torek zrušil približno 40 metrov globoko na naseljeno območje, še vedno ni znan. Strokovnjaki menijo, da je bil most, ki je bil zgrajen v 60. letih 20. stoletja, že v začetku slabo zasnovan, poleg tega pa je bil verjetno tudi že dotrajan in slabo vzdrževan.

Preiskava se nadaljuje

Tudi tožilec Cozzi je povedal, da gre preiskava zaenkrat v smeri, da je do zrušenja viadukta prišlo zaradi “človeškega faktorja”.

A upravljavec avtoceste in tudi viadukta Autostrade per l’Italija zatrjuje, da so izvajali redna preverjanja strukturne trdnosti viadukta in da so testiranja dajala dobre rezultate. Preverjanje so izvajali vsake tri mesece na podlagi programa, ki je bil usklajen tudi z ministrstvom za promet, so sporočili iz podjetja.

S tem so se odzvali na zahteve ministra za promet Danila Toninellija, da bi moralo celotno vodstvo enega največjih upravljavcev italijanskih avtocest odstopiti. Napovedal je tudi, da bodo podjetju odvzeli koncesijo za upravljanje italijanskih avtocest in izdali kazen v višini do 150 milijonov evrov.

Notranji minister Matteo Salvini je sicer odgovornost za nesrečo pripisal tudi Evropski uniji in zahtevam po proračunskih omejitvah. Napovedal je prenovo infrastrukture in da pri zagotavljanju varnosti ne bodo gledali na stroške, predvsem pa ne na evropske omejitve glede proračunske porabe.

Stroški za varnost na cestah, pri delu in v šolah, “na katerih se vseskozi rušijo strehe”, ne morejo biti odvisni o privolitve EU, je poudaril vodja evroskeptične desničarske Lige.

Držijo se za glavo

Komentatorji v Bruslju se sicer glede teh Salvinijevih besed držijo za glavo. Portal Politico navaja, da EU nima nobenih posebnih politik, ki bi urejale vzdrževanje mostov in viaduktov. Ima pa 315 milijard evrov vreden program za obnovo infrastrukture, Evropska komisija pa tudi izdaja letna priporočila državam, kako bi lahko pametneje porabile denar. Priporočila Italiji za leto 2018, objavljena po volitvah, so bodoči vladi predlagala “boljše usmerjena vlaganja v krepitev raziskav, inovacij, digitalnih veščin in infrastrukture”, navaja Politico.

Italijanski časniki so danes opozorili, da je v Italiji celotna infrastruktura že močno zastarela. Nesreča “bolnega mostu”, kot so nesrečni viadukt poimenovali pri časniku Corriere della Sera, je samo še okrepila alarm, ki zvoni že dlje časa. Opozorili so, da je v državi popustilo že precej mostov, a na srečo na manj dramatičen način. Kot navaja časnik La Repubblica, je močno načetih že okoli 300 mostov in predorov.

Več iz te kategorije